תפריט סגור

כמה עולה טיפול במוזיקה

ככל שהטיפול במוזיקה הופך פופולרי יותר, מעולם לא היה זמן טוב יותר להכיר אותו מאשר עכשיו, במיוחד כשהוא נפוץ יותר בארה"ב ובעולם. כמו בכל פגישה עם פסיכותרפיסט שאתה מתכנן, אתה יכול לבחור תוכנית פגישות קבועה עם המטפל שלך וגם לקבוע לעצמך לוח זמנים. מפגשי טיפול במוזיקה יכולים להשתנות בהתאם לסוג הטיפול אותו אתם מחפשים, סוג הפגישה וגורמים אחרים. לדוגמה, בכל הנוגע לפסק זמן מההוראה, עמדו עליי כמה אפשרויות שונות.

כדי להצליח בטיפול במוזיקה, המטפל כנראה צריך לוודא שההעדפות המוסיקליות של המטפל נלקחות בחשבון. לקוחות מסוימים עשויים להרגיש בנוח יותר עם טיפולי מוזיקה הכוללים טיפול פשוט בשמיעה, בעוד שאחרים עשויים להרגיש בנוח יותר ולהפיק תועלת רבה יותר מטיפולי מוזיקה המייצרים מוסיקה. בניגוד לסוגים אחרים של טיפולים התנהגותיים, כולל טיפולי ABA, הטיפול במוזיקה מבוצע על ידי מטפל מוסיקלי מורשה ומוסמך. מטפלים מוסמכים במוסיקה (MTA) חייבים לסיים תואר ראשון בטיפול במוזיקה. קורס הריכוז של תרפיה במוסיקה מאושר על ידי האגודה האמריקאית לטיפול במוזיקה ומכין את הבוגרים לתואר שני באמנויות בטיפול מוסיקלי מוסמך. AMTA מצהירה כי סטודנטים בעלי תואר ראשון באמנויות או תואר שני (או שווה ערך) בטיפול במוזיקה יכולים להשלים את תוכנית השוויון בלימודי תרפיה במוסיקה המוצעת על ידי האוניברסיטאות המוסמכות ביותר. סטודנטים עם תואר ראשון בטיפול במוזיקה יכולים לסיים קורס לימוד בן ארבע שנים בטיפול במוזיקה, אותו יש לקבל הסמכה.

אולי תרצה לראות מטפל בעצמך

או לקחת חלק בטיפול במוזיקה קבוצתית, או שתצטרך הפנייה מהרופא שלך. ניתן לכסות את שיעורי הטיפול במוזיקה בתוכנית שלך, אך לפחות שבועיים מראש נדרש אם ברצונך לבצע פרויקט בטיפול במוזיקה או בטיפול במחול ולדבר עם המטפל.

אם אתה מוצא דרך לשלב טיפול במוזיקה בטיפול מבוסס הראיות שלך

תוכל לקבל כיסוי מבלי שתצטרך לשלם מכיסו. יש מבטחים שהחלו לכלול חלק מעלות הטיפול במוזיקה בתוכניות שלהם. פנה לספק הספציפי שלך לכיסוי אפשרי או פנה למבטח שלך לקבלת מידע נוסף.

אם העניין שלך בטיפול במוזיקה נובע מאהבתך למוזיקה

להיסטוריה של המוסיקה או אפילו למוזיקה עצמה, תוכל להירשם לקורס תעודות לטיפול במוזיקה ולהעמיק את הידע שלך. השלמת תואר ראשון במוסיקה או תרפיה במוסיקה מעניקה את הבוגר למבחן ההסמכה הארצי למטפלים במוזיקה, מה שמוביל להסמכה כמטפל מוסמך מוסמך בארה"ב ובקנדה.

אם תחליט להמשיך בקריירה של תרפיה במוזיקה, יש לך הזדמנות לפתוח פרקטיקה פרטית משלך בטיפול במוזיקה. הבוגרים נערכים להמשך לימודי מוסיקה, היסטוריה של מוזיקה או תחומי אמנות אחרים, כגון חינוך מוזיקלי.

חלק מעבודתך כמטפל במוזיקה הוא להיות זמין לפגישות בתדירות הנדרשת, ומציעים לך גם מפגשי חוויה של טיפול במוזיקה.

טיפול במוזיקה יכול להתבצע כפרט או בקבוצה

אך גם רק עם המטפל והלקוח, מה שמקדם את החופש לאלתר באופן חופשי וליצור מוזיקה לפגישה הטיפולית במקום. המטפל ייקח ייעוץ מוזיקלי מלקוחות ואתה תהיה קולט לתהליך הטיפול במוזיקה. זה מבוסס יותר על האזנה ותגובה לפיסת מוסיקה שנבחרה על ידי המטפל שלך מאשר על כל מוזיקה שנבחרה עבורך או עבור האדם המטופל.
למידע מורחב בנושא של כמה עולה טיפול במוזיקה וmusictherapy כדאי לבדוק כאן: musictherapy.org.il

תפקידו של מטפל במוזיקה

הוא לא ללמד לקוח לנגן בכלי, אלא להיות מוזיקלי ולעסוק בטיפול במוזיקה. זה נהדר שמטפלי הדיבור של הילדים משתמשים במוזיקה בהפעלות שלהם, אבל זה נהדר אבל הם לא טיפולים במוזיקה. כל מי שרוצה להיות מטפל במוזיקה חייב להיות בעל תואר ראשון לפחות בטיפול במוזיקה במוסד המוכר על ידי האגודה האמריקאית לטיפול במוזיקה (AMTA). סטודנטים לטיפול במוזיקה יכולים להשיג תואר שני או דוקטורט בהתאם למסלול הלימודים ובית הספר שבחרו.

לחלק מהאנשים שרוצים להיות מטפלים במוזיקה, שלא למדו את הנושא באוניברסיטה, יש אפשרות לתכנית לשוויון תרפיה במוזיקה.

סטודנטים עם קרן כמטפל במוזיקה יכולים לבחור בתכנית מקיפה שהיא תוכנית של 60 שעות המאפשרת לסטודנטים לשבת על הלוח לקבלת הסמכה בטיפול במוזיקה ולהיות חברים במשרה מלאה באיגוד הלאומי למוזיקה מטפלים (NAMT)

אנו נבחן את עלות התוכנית הזו ואת עלות הכיסוי במאמר עתידי.

קורס זה כולל קורסים בטיפול במוזיקה

תורת המוסיקה ופסיכולוגיה מוזיקלית וכן תרגול מוזיקלי. קורס זה כלל קורסים בתולדות המוסיקה, תולדות המוסיקה, תורת המוסיקה ופסיכולוגיה מוזיקלית. קורסים אלה כללו קורסים בהיסטוריה של המוסיקה והיסטוריה, פילוסופיה במוזיקה וכן טיפול במוזיקה, תורת המוסיקה ופסיכולוגיה מוזיקלית.