תפריט סגור

מה התפקיד של מוניטורים באולפן?

צגי אולפן מזוהים זה מכבר עם מהנדסי סאונד ומילאו תפקיד חשוב בהקלטה והקלטה באולפן במשך שנים רבות. צגי אולפנים הם מארזי רמקולים אשר פותחו במיוחד לשימוש באולפנים שבהם חשוב להעתיק שמע מדויק, כמו אולפני סאונד.

זה נכון במידה מסוימת

אך בחירת צג הסטודיו הטוב ביותר לסטודיו הביתי תלויה גם בגודל סביבת הערבוב שלכם. על צגי הסטודיו להיות בעלי חצובה וליצור משולש, ויש להתייחס לאולפן כאל אקוסטיקה. ישנם שני סוגים של צגי אולפן: צגי אולפן שאינם מופעלים (המכונים גם צגי אולפן פסיביים) ומוניטרי אולפן מופעלים (המכונים גם צגי אולפן פעילים), ויש מספר גדלים וצורות שונים של צגים אלה בהתבסס על סוג צג. אתה יכול לבחור בין סוגים אלה, מכיוון שהם שונים בגודל, בצורתם ובפונקציה שלהם.

הגובה האידיאלי של המסכים והרמקולים שלכם

הוא המפתח לציוד מקצועי טוב של צגי הסטודיו שלכם וגם לאקוסטיקה של הסטודיו. בנוסף לגורמי המרחק לעיל, קיימת סיבה נוספת לפקחי אולפן להפיק איכות צליל מפורטת וטובה יותר. צגי אולפן מתנהגים באופן שונה מרמקולים רגילים, מה שהופך אנשים שעובדים עם מאזינים להאזנה שמע.
כדי לקרוא עוד על מוניטורים לאולפן יש לגשת לאתר audiovideo.co.il

צגי אולפן מופעלים

המכונים לפעמים "צגים פעילים", הם ללא ספק הסוג הנפוץ ביותר של צגי אולפן הקיימים כיום בשוק. צגי סטודיו מגיעים במגוון רחב של צורות וגדלים, החל בצגים קטנים ובינוניים וכלה בצגים גדולים וגדולים. שאל את עצמך את השאלה הזו: האם צגי אולפן טובים להאזנה למוזיקה או שאתה עשוי לקנות אותם כדי לערבב ולשלוט במוזיקה לצורך הפקה? צגי סטודיו הם בחירה מצוינת להפקת שמע, ממש כמו רמקולים רגילים לקבלת אפקט הסאונד הטוב ביותר בבית. אם אתה משתמש ברמקולים רגילים להנאה ולצליל, אז צג אולפן הוא אידיאלי להפקה שלך. ניטור ברמת כניסה – סטודיו ברמה הוא הסוג הנפוץ ביותר של צג בו אתה יכול להשתמש רק כאשר אתה מתחיל אולפן הקלטות.

בחיי היומיום, עם זאת, ישנם צגי אולפן טובים יותר מאחרים ולא כל המסכים מציעים לך את חווית ההאזנה הטובה ביותר.

חסרונות אלה מחמירים עוד יותר על ידי המגוון העצום של צגי הסטודיו

ובעוד שלרמקולים בעלי הספק יש הבדל מובהק בציוד, צגים אלה מגדירים צג אולפן. מרבית פרויקטי הניטור של הסטודיו מיועדים לשימוש חיצוני. עיצובי סטודיו מקצועיים מבוססים בדרך כלל על צגים המותקנים על Soffit או מונחים על הקיר.

אני מציע שיהיה לך סטודיו ביתי מההתחלה, אבל עבור אולפני בית גדולים ומסורים יותר אתה רוצה צג סטודיו מן המניין, לא רק צג אחד או שניים.

אתה עשוי לחשוב ש- Adam Audio Powered Studio Monitor

הוא צג אולפן יקר, אך כאשר אתה מסתכל על יחס מחיר / ביצועים, זו אחת האפשרויות הטובות ביותר בכל הנוגע למסכי אולפן. למה אני אוהב את זה: ישנם אולפנים אחרים שעוקבים אחריהם, וייתכן שישנם מוצרים שבאמת מצטיינים במחיר זה. Behringer B1031A המפלצתי הוא אפשרות זולה וידידותית והיחידה מבין שני סטים לפקחי סטודיו שהשתמשתי בהם בסטודיו שלי.

אולפני מאסטרינג בדרך כלל רוצים את המסכים הטובים ביותר שאתה יכול לקנות בכסף, אבל כל המסכים עשויים שווים, ולא כולם יעבדו.

אם יש לך מערך מקצועי ומקצועי עבור צגי הסטודיו שלך

אתה יכול להשליך את המיקסר שלך ולקחת צג אולפן טוב כמו כל מכשיר שמע אחר שיש לך באולפן. בין אם אתה חובב אורקולי או איש מקצוע בערבוב, הקלטה ושליטה, לפקח על אולפן יש את הפיתרון בשבילך.

צג אולפן טוב אינו מוגבל רק לאולפן

אלא יכול לשמש גם בבית אם אתה מעוניין בהפעלה איכותית. צג אולפן עם רמקולים יכול למעשה להיות רמקול או זוג רמקולים ששומעים את הצליל שאתה מקליט ומפיק באולפן שלך. אתה יכול להשתמש בצג אולפן כרמקול, אך אינך יכול להשתמש ברמקולים כדי לבצע את העבודה של צג האולפן. ניטור האולפן הטוב ביותר הוא מיקסר טוב, מיקסר, מכשיר אורקולי או אפילו לוח קול, והוא יכול להשתמש ברמקולים.

מוניטור אולפן

הוא רמקול שתוכנן במיוחד להפקת שמע מקצועית, בין אם באולפן הקלטות או באולפן ביתי, שם חיוני להפקת מוסיקה מדויקת. צגי אולפנים תוכננו במיוחד עבור אולפנים מסחריים ופרטיים שבהם שכפול סאונד מדויק הוא קריטי להקלטה ומיקס, אך ניתן לתכנן אותם ולהשתמש בהם גם להפקת שמע מקצועית גם באולפני הקלטה וגם באולפני הבית.

זוג צגי אולפן איכותיים מספיק אם אתה מערבב בחדר שטופל אקוסטית כמו אולפן הקלטות או אולפן ביתי או באולפן הופעות חיות.