תפריט סגור

מה זה מיתוג

כמשווק אנו מדברים רבות על מיתוג, החל מתוכן מיתוגי, אירועי מיתוג, אתרי מיתוג ומיתוג מיתוגי. אך עבור מומחים רבים אין מילה אחת למושג מיתוג וזהות בעסקים המתייחסת למשהו מסובך יותר. גורלם של הרבה יותר מאדם אחד תלוי באיכות המיתוג שלך – וזה נוגע גם לעסקים.

אחת המטרות לשיווק המותג היא להכיר במה העסק שלך רוצה להיות ידוע, ואז לפתח מסר עקבי במספר ערוצי פרסום. אסטרטגיית מותג היא מכלול של יעדים ספציפיים לטווח הארוך שניתן להשיג עם התפתחות המותג שלך, אך זוהי יותר ממדיניות מותג.

התוצאה של תהליך המיתוג

היא מותג המשלב את המוניטין והערך הנלווים אליו. מותג מוגדר על ידי הצהרה ראשונה מה זה ומה לא, וזה לא לוגו. בעוד שדגל או המנון לאומי יכולים לייצג את המדינה שלך, לוגו טוב הוא הרחבה של זהות מוגדרת עבור החברה שלך. לוגו המותג שלך חייב להיות יותר מסמל חזותי יחיד המשרת מטרה מסוימת, כגון שם החברה שלך או שם המותג עצמו. הלוגו מתנהג כמו מוצר או שירות ולא רק כסמל לחברה.

זהו הסימן המסחרי של המותג שלך וספר המותג, אבן דרך עבור החברה שלך וזה הפנים של החברה. עיצוב לוגו הוא ככל הנראה הסימן המסחרי החשוב ביותר המאפשר לך ולחברה שלך לעשות עסקים.

כוחו של לוגו חזק וזהות מותגית חזקה

הוא כי חזותיים פשוטים יכולים לתקשר באופן מיידי מי אתה ומה המותג שלך. המיתוג הנכון, הכולל עיצוב לוגו, ספר יומן, ספר מותג או אפילו עיצוב אתרים, מגביר את מודעות המותג בשוק ועוזר לכם לפתח סגנון משלכם. מיתוג עקבי ואסטרטגי מוביל להון עצמי של המותג, מה שאומר שהערך המוסף שאתה מביא לעסק, למוצרים ולשירותים שלך מאפשר לך לגבות יותר תשלום עבור המותג מאשר פקודות מוצר זהות ולא ממותגות. אם זהות המותג שלך באמת עובדת, אתה אמור להיות מסוגל לזהות את המותגים שלך גם אם אתה לא רואה את הלוגו.

עקביות פירושה שקהל היעד שלך נחשף למסר הליבה שלך

שיכול לעזור לחזק את המודעות שלך למותג. כאשר אתה בוחר בתמונות בהן ברצונך להשתמש לצמיתות, מיתוג ושיווק הופכים לאחת וכאשר אתה משתמש ביכולת שלך לעצב את המציאות בצורה יעילה, אתה יכול להשפיע על התנהגות קנייה של צרכנים בצורה יקרה לאין שיעור.

במילים אחרות

מיתוג הוא כיום נוהג שיווקי, שבתיאום עם כל ההיבטים בארגון שלך, נועד לעצב את המותג שלך באופן שיעניק לצרכנים תמונה ברורה של מי שהם. אף על פי שההגדרות של סימנים מסחריים על ידי משווקים עשויות להשתנות, העקביות היא אחד ההיבטים החשובים ביותר בבניית מותג ככלי שיווקי תחרותי. בין אם מוצר, שירות או אדם, תדמית, עקביות וזהות המותג משחקים תפקיד מרכזי במיתוג. זהות המותג אינה שונה, אך במקום להתייחס לאדם, היא מתארת את קו המוצרים של החברה. במילים פשוטות, מיתוג הוא אסטרטגיה לבניית תדמית, ומותג הוא הדימוי הנתפס של המוצר שאתה מוכר. חברה היא ארגון המייצר ומכירה של מוצר או שירות, ואילו "מותג" הוא התדמית שהחברה יוצרת עבור המוצר שלה. המוצר הוא מה שמוכר, אך המותג, הוא "התדמית" הנתפסת של המוצר שמוכר.

מיתוג הוא תהליך של מתן משמעות לארגון, חברה, מוצר או שירות מסוים, בעוד שעיצוב הוא חלק ממיתוג הארגון. לדוגמא, חברה מוכוונת עיצוב יכולה להתמקד בעיצוב לוגו, עיצוב לוגו וחומרים אחרים המשמשים לתקשורת המותג וזהות המותג.

אם אתה רוצה לדעת מהו שיווק מותגים, אתה יכול להסתכל על הפריטים המוצעים לצרכנים, כמו גם על המוצר או השירות שאתה משווק.

כדי להבין את מושג המיתוג, ראשית עליך לדעת מהו מותג, אך ההגדרה של המונח פחות פשוטה. ישנן מספר תפיסות מוטעות מתחרות לגבי מהו "מותג" ומה לא. לכן ניתן לומר בקלות כי המותג של המוצר יכול להיות סמל, לוגו, עיצוב, צורה או מאפיין מובהק של המוצר או השירות שלו. אבל יש כשל מתחרה שמותגים אינם לוגו ומותגים אינם לוגו. שיווק עובד מכיוון שאנו מכירים בכך שמשמעות המותג חורגת מלוגו בלבד. מותג הוא סמל או עיצוב לוגו או צורה ייחודיים מספיק כדי שהוא יופיע בצורה שאתה יכול לזהות רק או לא לבטא באתר שלך.