תפריט סגור

דודי שמש בירושלים

חימום מים סולארי הופך אטרקטיבי יותר ויותר ואנשים מתכננים לבנות אותו לצרכים שלהם. תוכניות למערכות חימום מים סולאריות זמינות באינטרנט, אך ניתן למצוא אותן גם בישראל, כמו גם במדינות אחרות, כמו ארה"ב.

באתר MetaEffic.com יש לנו מאמר שמציין כי במדינות מסוימות יש את הצריכה הגבוהה ביותר לנפש בעולם

ישראל וקפריסין הן שתיים מהמדינות בהן 30-40% ממשקי הבית מצוידים בחימום מים סולארי. הן המדינות היחידות באירופה עם 30-40% בתים הנתמכים על ידי חימום מים המופעל באמצעות השמש. בבתים בישראל כבר יש דודי שמש וחמים, והשימוש בישראל בדודים אלו מוערך לחסוך למדינה יותר משני מיליון חביות נפט בשנה.

בתחילת שנות התשעים

כל בנייני המגורים החדשים נאלצו להתקין מערכות חימום מים סולאריות. עם זאת, עקב עלויות החשמל העולות, הביקוש לדודי שמש המופעלים על ידי השמש בירושלים הוא גבוה. משרד התשתיות הלאומי בישראל מעריך כי פאנלים סולאריים לקירור וחימום מים מכסים כבר למעלה משליש מכלל צריכת החשמל בעיר. מספר דודי שמש ומים הוקמו כדי לענות על הביקוש לתנורי חימום אלה.

חברות ישראליות חסרות ניסיון באנרגיה תרמית סולארית מכיוון שתחנות כוח סולאריות תעשייתיות לא התפשטו בישראל

חברות סולאריות ישראליות, ולמרות שמספרן הוכפל פי ארבעה, עדיין חסר ידע טכני בשימוש בפאנלים סולאריים למערכות מים חמים וקירור. בירושלים יש כיום יותר מ -2,000 דודי שמש המייצרים חשמל, עם קיבולת כוללת של 1,500 מגה וואט.

בשנת 1967

5% מאספקת המים הייתה מחוממת על ידי השמש, ו 50,000 דוד שמש נמכרו בישראל בהספק כולל של 1,500 מגוואט. כל זה קרה במהלך משבר האנרגיה של שנות החמישים, שהוביל לגידול במספר דודי השמש שנרכשו על ידי המגזר הפרטי והממשלה, וכן לעלייה בייצור האנרגיה התרמית הסולארית.
למידע מורחב אודות דודי שמש בירושלים יש לגלוש לאתר orenergy.co.il

במהלך משבר האנרגיה של שנות השבעים והשמונים

הכנסת בישראל העבירה חוק המחייב התקנת פאנלים סולאריים בכל הבתים החדשים, ועד 1983 הותקנו 60% מכל הפאנלים הסולאריים המשומשים בבתים. הועבר חוק שעיגן את הנוהג הקיים בחוק והסדיר את עלויות התקנת בית חדש עם דודי שמש ומים.

בדצמבר האחרון

ישראל חייבה פאנלים סולאריים לכל המבנים המסחריים, מנדט שהורחב לכל בנייני המגורים עד דצמבר 2019. ישראל דרשה דודי שמש מאז 1983, והרחיבה את המנדט לכל בניין מגורים בדצמבר האחרון והרחיבה זה לכל בנייני המגורים עד דצמבר 2018.

בשנת 1976 העבירה הכנסת חוק המחייב לבנות את כל הבתים החדשים עם פאנלים סולאריים. בעקבות משבר האנרגיה של שנות השבעים, קיסמט, ישראל, העבירה בשנות השמונים חוק המחייב להתקין פאנלים סולאריים על כל בנייני המגורים ומבני המסחר.

לאחר משבר האנרגיה של שנות השבעים

קיסמט, ישראל, העבירה בשנות השמונים חוק המחייב להתקין פאנלים סולאריים על כל מבני המגורים והמסחר. ממשלת ישראל, במאמץ לקדם התייעלות אנרגטית, העבירה חוקים המחייבים פאנלים סולאריים על בניינים שזה עתה נבנו בישראל. בשנת 1980 העבירה כנסת ישראל חוק המחייב לבנות את כל הבתים החדשים עם פאנלים סולאריים. לאחר משבר האנרגיה של שנות השבעים והשמונים, קמנט בישראל העביר חוקים המחייבים פאנלים סולאריים על בניינים חדשים וכן על שטחי מסחר ומגורים.

חברות ישראליות העוסקות בפרויקטים של אנרגיה סולארית הוכפלו פי שנה

ותעשיית דודי השמש ממשיכה לגדול. בתחילת 2009 העניקה ישראל מימון של 1.5 מיליארד דולר להתקנת פאנלים סולאריים על בנייני מגורים ומסחר. במהלך משבר הנפט של שנות השבעים, הארי וצבי תבור פיתחו מגוון דודי שמש המשמשים כיום ביותר מ -90% מהבתים בישראל, בארצות הברית ובמדינות אחרות. על פי נתוני האגודה הישראלית לאנרגיה סולארית, למעלה מ- 50,000 דודי שמש נמכרו מאז תחילת שנות התשעים, מתוכן 1,500 פועלים.

בתמיכת בן-גוריון

משפחת יסר ייצרה את דוד השמש הראשון של ישראל, שאב-הטיפוס שלו נבנה בבית. בשנת 1953, ייסד לוי יסר את החברה שלו, דוד שמש סולארית, ובנה את תחנת הכוח הסולארית הראשונה בעולם בגדה המערבית. החל משנת 1953 והקמת תחנת הכוח הסולארית ברמה העולמית בתל אביב.

קבל את המבצע הסולארי הטוב ביותר שכן Solar Guru מציע מחירים נהדרים לגייזי שמש בירושלים ובאזור בוקסבורג

יש להם את המחירים הטובים ביותר בעולם לדודי שמש בישראל ובגדה המערבית, והם מספקים אנרגיה סולארית רבה לעיר תל אביב והאזורים בירושלים. אנו מציעים קרני שמש, פאנלים סולאריים מפוצלים, פאנלים סולאריים ודודי שמש למכירה בשבריר ממה שהם מספקים לירושלים או לאזורים הסובבים. Solar Guru מציע גם גייזרי שמש בסכום של 1,000 דולר לשעה עבור GysER סולארי בירושלים ו -2,500 דולר לחודש עבור מגוון מערכות חימום סולאריות אחרות.