תפריט סגור

איך לעשות הפרשת חלה

לחיצה מסירה את הגז שנוצר בעלייה הראשונה ומייצר פירורים טובים יותר. זה מקרב שמרים, סוכר ולחות, וזה חשוב לעלייה השנייה, שכן השמרים מוזנים בסוכר.

אם תרצה

ללוש את הבצק פעמיים-שלוש כדי לשחרר בועות אוויר נוספות. ניתן גם להוסיף שיפוע נוסף לבצק על ידי חבטתו למטה לבצק. אם אתם רוצים לעשות עלייה איטית יותר, תוכלו לכסות את הבצק ולהכניסו למקרר לאחר ההתפחה הראשונה כדי לתת לו יותר זמן להתפתח.
למידע נוסף בנושא של הפרשת חלה עליך להעיף מבט ב- marok.co.il

מברישים קערה בינונית בשמן זית ומניחים בצד, ואז הופכים את הבצק ומברישים בשמן. מהדקים חבל מעל הבצק הקלוע ושוזרים את החוטים לכיכר. מרפדים תנור הולנדי בנייר אפייה ומתקנים את הכיכר כך שקימורי הכיכר יתאימו לצורת התנור.

כסו את הקערה הבינונית במגבת תה נקייה והניחו לבצק לתפוח שעה אחת או עד לגודל כפול מהכוס. מכסים את הקערה שוב ומניחים לתפוח עוד כשעה, כך שהבצק יכפיל שוב.

משמנים קערה גדולה מספיק (יותר מכפליים מהבצק) בשמן קרם קוקוס

הופכים את הבצק בקערה כך ששני הצדדים יהיו מצופים היטב. מעצבים את הבצק לכדורים ומניחים כל ציר כדור לצד למעלה בקערה המשומנת (אני אוהב להשתמש בקערה משומנת היטב כדי למזער את השטיפה).

מכסים את הקערה המשומנת קלות בניילון נצמד ומניחים לעלות במקום חם (75 מעלות צלזיוס). במזג אוויר קר יותר, זה יכול להיות מועיל לכוון את התנור לשפל של 93 מעלות צלזיוס ולהניח את הבצק בחריץ אוורור לתפיחה כדי שלא יתחמם.

במטבח חם השתמש במד חום דיגיטלי בכדי להבטיח שטמפרטורת הבצק לא תעלה על 80 מעלות צלזיוס

כאשר המיקסר שלכם מתחיל להתחמם יתר על המידה, הוציאו את הבצק מהמיקסר ולשו ביד. כאשר טמפרטורת הבצק מגיעה ל- 80 מעלות צלזיוס, הוציאו אותה מהמערבל והעלו אותה כמתואר לעיל. ברגע שהבצק מתחיל להשתחרר מדפנות הקערה, יש למרוח אותו על משטח מקומח קל, בטוח במזון וללח את הבצק ביד ביד קצרה כדי שלא ירגיש אלסטי, חלק ונמתח למשך יותר משלוש דקות. מוציאים את הבצק בעזרת כף עץ ולשים בידיים עד שהוא רך וחלק. החזירו את הבצק לקערתו והתיזו אותו בתרסיס שמן, וכסו את הקערה בניילון נצמד או שקית ניילון.

בשקית ניילון עם רוכסן של 1 ליטר, הוסיפו שמרים, מים, סוכר, מלח, שמן ו -3 כוסות קמח. מברישים את הלחם במי ביצה, מפזרים זרעי שומשום או פרג, מניחים ומניחים 3-4 שעות.

בקערה עם מערבל חשמלי מצויד וו בצק

מוסיפים את הביצים, השמן, הסוכר והקמח. לאחר 10 עד 30 דקות, מוסיפים את המלח, מפעילים את המיקסר ומערבבים עד לקבלת תערובת חלקה, בערך 10 עד 15 דקות. הסר את קערת המים החמים, רעד כדי לשחרר את האוויר בשקית רוכסן פלסטיק 1 ליטר והניח אותה על השולחן למשך שעה.

דחפו את הבצק מהקערה על משטח עבודה ולשו במשך 10 הדקות הבאות. בשלב זה אני אוהבת לערבב את כל החומרים היבשים ולתת את מלוא תשומת ליבי ונוכחותי לבצק.

משמנים את הידיים ולשים עוד 5 דקות, מוסיפים שמן לבצק לפי הצורך. ללוש עוד 10 דקות, ואז הוסיפו את המחצית השנייה של שמן הפאפה (יש צורך בשמן להכנת בצק מתאים) (תמונה 1). מכסים את הבצק במגבת תה ומשאירים אותו למשך הלילה בשמש (תמונה 2).

בצק חלה נסלח מאוד ואתם לא רוצים לעבוד עליו יתר על המידה כי הלחם המוגמר אמור להיות רך ואוורירי

לאחר שקילמתם את החלה מכסים בנייר אפייה ומניחים על מגש האפייה. אל תיגע בכדורים האחרים שלך והשאיר לנו הכל כמו שהוא עד שנתנו לחלת ההלל לעלות בפעם האחרונה לפני האפייה.

להכנת המתכון הזה חילקתי את הבצק שלי ל -6 חלקים שווים (6 חלה שווה)

אחרי שקלעתי את החלה, אפיתי אותה בתבנית חלה סגלגלה משומנת בטחנת קסם (גודל 8 x 8). אם רציתי חלה גדולה יותר, חילקתי את הבצק ל -3 כיכרות ואפיתי את כולם באותה תבנית (10 x 10).

אני חושב שהדבר היחיד שמרגיש רך וחם יותר מהבצק שבידי

הוא הריח של לחם חלה טרי שנאפה במטבח. לא נדרש יותר מקערה, מערוך, כוס ריקה או בקבוק יין (שעובד בקמצוץ), משטח עבודה ותנור להכנת החלה. כיכר לחם החלה הפשוטה הזו הוא מתכון פשוט, פשוט ומרגיע שתוכלו להכין רק עם מרכיבים בסיסיים והידיים.

רוב מתכוני החלה מיוצרים עם קמח לחם לכל מטרה המכיל תכולת חלבון גבוהה (החלבון בחיטה)

המעניק מבנה בצק. כל סוג של קמח מכין חלה טעימה, אך עדיף להשתמש במתכון הדרוש, לפחות בהתחלה, מייעץ שרייבר. לחם חלה פשוט זהו מתכון לחלה בו קולעים את הלחם ואופים אותו באופן המסורתי.

מבחינת גידול הלחם

אני מאחר לרוב כשאני צריך לתת לבצק לתפוח, במיוחד בחורף, כשאין לי מקום חם בו הבצק יכול לתפוח. אז ביקשתי מבתי בת ה -15 לנסות לקלוע את מנת הבצק הראשונה שלנו, מה שהיה טוב בשבילה כי היא מתאמנת כל יום בשיער הסמיך והפרוע בבוקר.