תפריט סגור

איך לגזום גדר חיה נכון?

איך לגזום גדר חיה נכון

ניתן לקצץ משוכות בעלות מראה טבעי ומרחיב על ידי גיזום צמחים בודדים כדי להגביר את העברת האור ולהסיר עץ ישן. אם אתם מחפשים את הדרך הטובה ביותר לחתוך גדר חיה לצורה מסורתית או רשמית יותר, השלבים הבאים יעזרו לכם לקבל מראה מסודר. ניתן לגזום בקלות שיחים על שבילים וחופות, תוך הקפדה על חיתוך ענפים באורכים שונים כדי לחקות את צורתו הטבעית של הצמח.

גדרות גדרות פורמליות כגון טקסוס

פריבט ועץ תאשור צריכים לסבול מזמרות וגיזום תכופים. שיחים בגדר חיה צריכים השקיה קבועה, האכלה וגיזום כדי להיראות אופטימליים. משוכות פורמליות מתאימות ביותר לשיחים בעלי צמיחה צפופה ועלים קטנים.

יש לגזום משוכות בסוף החורף, כאשר הצמחים נחים ואינם יוצרים ניצנים בעת הגיזום. פרחים על משוכות ושיחים ניתן לגזום בהתאם לעונת הפריחה.

במקרה של שיחים פורחים ושיחים נמרצים שאינם פורחים כמו עוזרד ופרבט

גיזום גדר חיה מתחיל עם נטיעת הגדר. ככלל, קצץ את הגדר כאשר הגידול החדש מרחיק את השמש מהעלים התחתונים. בסתיו שלאחר מכן, חצו את הצמיחה בחצי וחתכו תחילה את צלעות הגדר בחזרה לרוחב הרצוי.

חתוך צמחייה מהגדר החיה בעזרת מספריים

וודא שבסיס הגדר החיה נשאר מעל ושאור השמש יישאר על הענפים התחתונים. התחל בגיזום אדמה של גדר חיה גדולה ועבוד למטה על ידי כריתת ענפים ועלים מלמעלה שנשרו ארצה. לצמיחת רגליים ארוכות, יש לקצץ את הצמחים כדי לשמור על צורת הגדרות ולהסיר את הנבטים בעזרת מזמרה (אין לגזור – כך נמנעת בעיית ריקבון העלים החתוכים).

ברגע שיש לך את גוזם הגידור המתאים, חשוב שתוודא שחלקם הפנימי של השיחים הרשמיים יקבל אור. לאחר שסיימתם לגזום את הגדר החיה, עליכם להתחשב בעובדה שהרבה ענפים ועלים חתוכים מונחים על הגדר.

ניתן להשתמש בגוזם גדר חיה ידני או בגוזם גדר חיה חשמלי לגיזום גדר חיה. אנשים רבים משתמשים בפלטות חשמליות לחיתוך משוכות אך כלי עבודה ידני מבטיח חיתוך נקי יותר עם פחות נזק לענפים.

לדברי מומחי גיזום גידור

אם נשמע לעצתו של המומחה לגיזום אומן הגיזום – גיזום עצים נכון מונע היווצרות פצעים ומאפשר לצמח להתאושש מהר יותר. כלי אבטחה חשמליים יכולים לקרוע או לקרוע ענפים, ולהשאיר חתכים לא אחידים, בעוד שכלי עבודה ידניים משאירים חתך נקי יותר שמתרפא מהר יותר ושומר על בריאות הצמח.

כל השיחים

המשוכות והשיחים בנוף שלך חייבים להיות גזומים כדי לגרום להם להיראות טוב ולהישאר חזקים ובריאים. הנה המדריך שלנו שלב אחר שלב לגיזום שיחים וגדר חיה כדי שתהיו מודעים לבריאות ולמראה הצמחים שלכם. גיזום גדר חיה ושיחים היא טכניקת גיזום גדר חיה בה משתמשים באותו גיזום לכל צמח בנפרד.

תחזוקה

היא פינוי של גדר חיה או שיח על ידי הסרת ענפים מגודלים. הגיזום מקדם צמיחת ענפים נוספים וגם מחזק את הגידור. גיזום שומר על גדר חיה טובה מבחינה פורמלית, אומר Omalley, אבל שיחים שנגזמים צריכים לעשות זאת רק אם הם חוסמים חלונות או שומרים אותם בצל של צמחים אחרים בקרבת מקום.

צורה זו מבטיחה שהענפים התחתונים משני צידי שיח הגדר אינם מוצלים על ידי הענפים העליונים ושהם מקבלים מספיק אור שמש כדי לצמוח מספיק זמן כדי לכסות את גוף הגדר.

משוכות הן קווי חיתוך טבעיים בין שיחים, עצים וצמחים היוצרים גדר חיה. שיחים, שיחים וגדר חיה יכולים להעלות את ערך המכירה החוזרת של הבית שלך אם הם מתוחזקים וגזוזים כראוי.

רוב הצמחים רדומים בחורף, מה שהופך אותו לזמן המושלם בשנה לכרות ולגזום שיחים ועצי גדר חיה. עדיף להתחיל לגזום צמחים דמויי גדר חיה כשהם צעירים כדי לקדם הרגלי גידול קומפקטיים.

הזמן הנכון לגזום גדר חיה משתנה בהתאם לקצב הצמיחה

המינים והשיח. אם הגדר ישנה ומגודלת, יש להצעיר ולגזום אותה לפי חוק שלוש השנים. גידול מספר צמחים בצורה דקורטיבית יכול להיות מאבק, אבל כל עוד הם גדלים, זו תוכנית טובה לגזום גדר חיה למשך שארית חייה.

חותכים את השיח על ידי גזירת גבעולים מתים עם גזם או גוזם גדר חיה. קוצץ הגדרות הם סוג רב עוצמה של חותך סכינים שאינו משמש לחיתוך ענפים בצורת שיחי גדר חיה, אך לפי הוראות Purdue ניתן לחתוך ענפים מהאדמה עם מסור חשמלי.

כפי שצוין לעיל

גוזז הגידור הם כלי רב תכליתי שיכול לחתוך עלים וענפים בעובי של עד 2.25 אינץ', מה שתבחר. השתמשו במספריים, מספריים ידניות עם להב ארוך דמוי מספריים או גוזם להסרת קצות הענפים על מנת לשמור על גדר החיה נקייה ומסודרת ולעורר ייצור ניצנים בשולי הצמחים.

כולנו היינו שם כילדים; חיתוך וגיזום משוכות הייתה דרך טובה להרוויח כסף, אבל אנחנו מתכווצים מהמחשבה על הנזק שאנחנו יכולים לעשות על ידי חיתוך עם מזמרה קהה וגזם גדר חיה כבד. אמנם חיתוך בגינה אינו מלאכה גדולה, אך גדר חיה חשובה למבנה הגינה וגיזום משוכות נכון יכול להעצים את יופיה.